خاطرات یک پروانه ی گم شده

با هر نوشته، پیرتر می‌شویم

خاطرات یک پروانه ی گم شده

با هر نوشته، پیرتر می‌شویم

نیلوفر


حالا این جا نشسته ام

روی فرشی که سه سال پیش خریده بودیم

کلاهم را سرم گذاشته ام

و ادای نویسنده ها را در می آورم

درست مثل "جو" در کتاب زنان کوچک

با این تفاوت که همه نویسنده بودن او را باور دارند

ولی این جا...بگذریم!

روی زمین دراز کشیده ام

و به این فکر می کنم که دنیای بدیست

هنوز هم عادت نکرده ام که صدای تلویزیون در اتاقم بپیچد

یا کسی مرا با صدای بلند صدا کند

ذهنم آشفته می شود

جدیدا لایه هایی را در ذهنم کشف کرده ام....



 

 

 

 شعری به نام"تو":

 

قبل از اینکه  در ِخانه را قفل کنم

قبل از اینکه بخوابم

به من زنگ بزن

بگو جایی توی این شهر گم شده ای

بگو

می آیم هرجا که باشی پیدایت می کنم

نشانی بده

 تا راحت تر بیابمت

بگو دست هایت سرد ترین دست های دنیاست

قلبت هراز گاهی از حرکت می ایستد

بگو چشم هایت همه ی کوچه ها و همه ی برف هایی را که تا به حال دیده به خاطر دارد

بگو چشم راستت قهوه ایست

بگو بوسه ای گوشه ی لب هایت جا مانده است

بگو قلبت گرفته ، توان نداری صدایم کنی

بگو صدایت عجیب شبیه صدای من شده

بگو دوست نداری کسی شعرهایت را بخواند

دست تکان بده

نگاهت را بریز کف خیابان

گوش بده شاید مرا بشنوی

طاقت داشته باش

من نزدیک تر از آنم که فکر می کنی

فقط وقت می خواهم

تا کفش هایم را به پا کنم

چترم را بردارم

از این خانه خودم را نجات دهم

و بیایم و بیابمت

بیابمت

بیابمت

 

بگو این شعر را تو نوشتی...

 

 نیلوفر.آخرین روزهای سال89.



نظرات 5 + ارسال نظر
کسی که مثل هیچ کس نیست سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 03:39 ب.ظ

رهگذری بیکار
با نوک تیز خنجرش
نامش را بر دیواره متروک قلبم حک کرده است
نمی دانی جای هر حرفش چه دردی دارد

سجاد شیرین بنیاد دوشنبه 15 فروردین 1390 ساعت 07:29 ب.ظ http://tizhooshan.blogsky.com

وبلاگت خیلی عالی بود اگه دوست داری تبادل لینک کنیم

سلام...حتما خوشحال می شم:)

علی حسینی سه‌شنبه 16 فروردین 1390 ساعت 07:59 ب.ظ

سلاااااااام...
سال نوتون مبارک باشه...
واقعا زیبا می نویسین؛ ایول...
توی فیس بوک هم هستین؟
من با اجازتون (=بی اجازتون) دارم از اشعار زیباتون توی صفحم استفاده می کنم...
شاد و سلامت و شاداب و بهاری باشید...

سلام
شال نوی شما هم مبارک...
اگه می خواین می تونین توی صفحتون بذارین ولی لطفا با ذکر منبع باشه:)
و اگر ممکنه لینک صفحتون رو هم بذارین تا من هم ببینم:)

بهنود چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 11:08 ب.ظ

سلام !! اینا رو واقعا خودت می نویسی ؟ یک دانشجوی مکانیک انقد لطیف ندیده بودم ! موفق باشی

سلام...آره :)
ممنون.شما هم موفق باشی.

فرشته پنج‌شنبه 2 شهریور 1391 ساعت 02:33 ق.ظ http://FARDES.BLOGFA.COM

زیبا بود

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد